لینک دانلود 42-آسیب شناسی اجرای پروژههای قطار شهری به روش EPCF در كشور

لینک دانلود

در حال حاظر شما فایل با عنوان 42-آسیب شناسی اجرای پروژههای قطار شهری به روش EPCF در كشور را دنبال می کنید .

مشخصات نویسندگان مقاله آسیب شناسی اجرای پروژههای قطار شهری به روش EPCF در کشور

سیدعلیرضا میرحبیبی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

چکیده مقاله:

علیرغم سابقه استفاده از روشطراحی و ساخت، همراه با تأمین اعتبار مالی از سوی پیمانکارEPCF) دراجرای پروژههای قطار شهری در شهرهای کشور، تجربه استفاده از این روش، چندان موفقیتآمیز نیست.در این مقاله تلاش گردیده تا از طریق مصاحبه با مدیران و کارشناسان اجرایی پروژههای قطار شهری و طبقهبندی نظرات ایشان در خصوص دلایل عدم موفقیت روش مذکور، این روش اجرا مورد آسیبشناسیقرار گرفته و با بهره از قضاوتهای کارشناسانه، راهکارهای بهبود ارائه گردد. یافتههای این مقاله به دلیل اتکا بر تجارب بومی شده مدیران و کارشناسان کشورمان و تلاش در جهت اتخاذ راهکارهای مناسب بهمنظور توسعه پایدار سیستمهای حمل و نقل ریلی، ارزشمند است. بررسی نظرات نشانگر آن است که فارغ از میزان اهمیت، مهمترین عوامل عدم موفقیت پروژههای قطار شهری به روش EPCF شامل مشکلات مربوط به تأمین مالی، تغییرات ماهوی در مشخصات پروژه، کمتجربگی پیمانکاران و کارفرمایان در استفاده از روش، کمبود مشاورین توانمند داخلی در نقش مشاور مادر، عدم تعامل مناسب کارفرما و پیمانکار، اثرمشخصات تجهیزات بر روند اجرایی پروژه و مشکلات گردش کار بوده است. یافتهها نشان داد که از میان عوامل مذکور، لزوماً بسیاری از مشکلات مربوط به پروژههای قطار شهری، به نوع قرارداد مربوط نبوده ومیتوان با بهبود روشهای مدیریتی و استفاده از تجربیات مشابه، نسبت به ارتقای پروژههای در دست انجام اقدام نمود. به خصوصبرنامه ریزی دقیق و آموزشتئوری و عملی دستاندرکاران میتواند به شناختمناسب این شیوه اجرایی منجر گردد.

کلیدواژه‌ها:

قرارداد طرح و ساخت تأمین مالی - قطار شهری - کارفرما - پیمانکار

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

میرحبیبی, سیدعلیرضا، ۱۳۹۱، آسیب شناسی اجرای پروژههای قطار شهری به روش EPCF در کشور، یازدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (میرحبیبی, سیدعلیرضا، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (میرحبیبی، ۱۳۹۱)

ادامه مطلب

مطالب دیگر:
65-بررسی پارامترهای حجمی مخلوطهای آسفالت گرم اجرا شده دركشور طی 5 سال بهتفكیك شرایط آب و هوایی ایران بررسی پارامترهای حجمی مخلوطهای آسفالت گرم اجرا شده دركشور طی 5 سال بهتفكیك شرایط آب و هوایی ایران